2015 07
05 XIV-sis eilinis sekmadienis metai B
EVANGELIJA Mk 6, 1 - 6
Išvykęs iš ten, Jėzus,
mokinių lydimas, parkeliauja į savo tėviškę. Atėjus šabui, jis pradėjo mokyti
sinagogoje. Daugelis girdėdami stebėjosi ir sakė: „Iš kur jam tai? Kas per
išmintis jam suteikta, ir kas per stebuklai daromi jo rankomis? Argi jis ne
dailidė, ne Marijos sūnus, Jokūbo, Jozės, Judo ir Simono brolis?! Argi jo
seserys negyvena čia, pas mus?!" Ir jie piktinosi juo. O
Jėzus jiems tarė: „Niekur pranašas nebūna be pagarbos, nebent savo tėviškėje
tarp savo giminių ir savo namuose". Ir jis ten negalėjo
padaryti jokio stebuklo, tik keliems ligoniams uždėjo rankas ir juos išgydė.
Jis stebėjosi jų netikėjimu, ėjo per apylinkės kaimus ir mokė.
MINTYS PAMĄSTYMUI
Ko gero nėra nė vieno
žmogaus, kuris nebūtų girdėjęs apie Jėzų. Vieniems Jis atrodo kaip didis
sociologas, kitiems - politikas. Dar kiti Jį laiko nesusipratimu, bereikalingai
užimančiu keletą kilobaitų žmogaus proto. O kokią audrą sukelia vienas ar kitas
literatūros kūrinys, kuriame, besivaikant populiarumo, skelbiama „atrastoji ir
Bažnyčios nuslėptoji tiesa apie Jėzų". Gal ir gerai, kad Jėzus ir šiandien
sujudina mūsų egzistenciją. Nors taip. Nors tiek Jam vietos atsiranda. Jėzus
ateina pas savuosius. Į savo tėviškę, kur buvo užaugęs. Jis tiesiog ateina pas
savuosius. Kas tie savieji? Tie, kuriuos Jis myli. Šiuo garbingu titulu galime
vadintis ir mes, tikintieji. Tačiau ar mes, būdami tais Dievo mylimais, netgi Dievo
savaisiais, Jį priimame? Galbūt ir mes greiti tiesiog piktintis Juo? Juk mes
viską žinome. Naujo Dievo prisilietimo prie mūsų gyvenimų tiesiog nereikia, nes
mes iš kažkokių nuotraukų, tradicijų esame susidarę įspūdį, kad Dievas mūsų
suprantama kalba neprabils. Užsidarę šiuose rėmuose, es tiesiog, kaip r anie
Jėzaus tėviškėnai, greiti piktintis Juo. Šio sekmadienio evangelijoje matome,
kad ir Jėzus nustemba. Nustemba, matydamas, kiek giliai žmonės yra įkalinti
savo iliuzijose, kiek žmonės negeba priimti tikrovės, jog Dievas yra toks,
kokio žmogus negali įsivaizduoti. Ir kiek Jis paprastas. Jis nėra toli nuo
žmogaus. Netgi Jis yra palenktas vargo, alkio, troškulio, darbo, maisto,
budrumo, miego, nuovargio ,poreikių, gyvenimo
ir mirties įstatymui. Viskas suprantama, paprasta, aišku. Tačiau žmogus norėtų,
kad Dievas būtų kitoks. Kažkaip instinktyviai norisi, kad Jis būtų kuo toliau.
Nesikištų į mūsų gyvenimus, niekuo su mumis nesidalytų. Žinoma, dažnai tenka
girdėti tokius žodinius skundus, kad Dievui mes nesvarbūs, kad Jis nesiima
spręsti globalių problemų. Bet dažnai
pati mūsų gyvenimo laikysena rodo, kad bijome Dievo artumo. O juk sveika Dievo
baimė - tai paduoti Jam ranką, išsakyti viską, kuo gyvename. Ar nėra taip, kad
mes norime, jog Dievas būtų kitoks, kad Jis dalytųsi su mumis vien tik savo
savybėmis? Ko gero taip ir yra. Juk šiandienos mokslininkai jau bando sukurti
nemirtingumą. Panašiai, kaip kad sukurti
Kūrėją. Juk nereikia pamiršti, kad visa visata yra Dievo kūrinys. Dievo, kuris
šiandienos žmogui yra nepriimtinas, nes trokšta dalytis žmogiškomis savybėmis,
kurių žmogus mielai atsisakytų. Todėl ir atrodo, kad Dievas pažeidžia mūsų
privatumą ir visas teises, kokios tik gali būti. Iš Jėzaus lūpų nuskambėję
nusivylimo kupini žodžiai, kad „niekur pranašas nebūna be pagarbos, nebent savo
tėviškėje tarp savo giminių ir savo namuose" ko gero yra skirti ir mums. Tad
įsiklausykime. Ir matuokime viską tiesiog Jėzaus žmogyste: Tas, kurio nepažino
ir nepažįsta, Tas, kuris buvo parduotas už trisdešimt sidabrinių - vergo ar
asilo kainą - , Tas, kurio kūnas buvo perdurtas, savo nukryžiuota silpnybe ir
kvailyste mus visus išgelbsti. Jėzaus tėviškėnai Jį atmetė, netikėjo Juo,
nepriėmė Jo kaip Mesijo ir Gelbėtojo. Jiems atrodė, kad apie Jį viską žiną, o
Mesijo kilmės, giminių niekas nežinos - toks galiojo įsitikinimas. Ko gero
kažkas panašaus sklando ir mūsų dienomis. Tiesa, gal jau daug daugiau ir
radikaliau, juk ir pati dievybė daug kam tampa tik fikcija. Todėl ir kalbėti
apie artimą Dievą, atrodo, nepriimtina. Tačiau būtent tuomet Dievas ir yra
nepriimamas savo tėviškėje, savo žemėje. Nepriimamas ne tų žmonių, kurie gyveno
kadaise, bet mūsų. Matydami alkaną, dirbantį žmogiškus darbus, keliaujantį šios
žemės takais ir bejėgiškai kabantį ant kryžiaus, mes galime Dievą pažinti,
paduoti Jam ranką, kreiptis į Jį vardu. Atėjimas į visų laikų žmogaus mintį ir
gyvenimą, dalijimasis viskuo - netgi silpnumu - ir yra tas Dievo beribiškumas.
Jėzus stebėjosi žmonių netikėjimu. Stebisi ir dabar. Tas netikėjimas taps Jo
paties mirties priežastimi. Tačiau ir vaistu mums visiems. Savo mirtimi Dievas
mus gydo nuo blogio. Net ir žindami apie Dievą viską, Jam atiduokime abejones
ir silpnybes - tai, ko turime išties savo kasdienybėje daug. Tegul Jis mus gydo
nuo vergavimo išmatuotai žiniai.
SKELBIMAI
* Iki liepos 12 d. Žemaičių Kalvarijoje vyksta
Didieji atlaidai.
* Liepos
5 - 12 d.d. Marijampolėje vyksta Pal. J. Matulaičio minėjimas.
* Liepos
11 d., šeštadienį, 12 val. Kauno arkikatedroje bazilikoje vyks naujojo Kauno
arkivyskupo metropolito Liongino Virbalo SJ ingreso iškilmė. Kviečiame tikinčiuosius
gausiai dalyvauti ir malda paremti naująjį arkivyskupą, pradedantį eiti savo
pareigas.
* Kviečiame skaityti
religinę literatūrą: žurnalus „Artuma", „Bernardinai.lt", meditacijų knygelę
„Žodis tarp mūsų", maldyną „Magnificat".
ŠVENTŲJŲ MINĖJIMAI
07.06 Šv. Marija Goreti, mergelė, kankinė
07.09 Šv. Augustinas Džao Žongas, kunigas, ir jo
draugai, kankiniai
07.11 Šv. Benediktas, abatas (Europos globėjas)