2013 08 11 XVIII-asis eilinis sekmadienis metai
C
EVANGELIJA
Lk 12, 35 - 40
„Tebūnie jūsų strėnos
sujuostos ir žiburiai uždegti. Jūs būkite panašūs į žmones, kurie laukia savo
šeimininko, grįžtančio iš vestuvių, kad kai tik jis parvyks ir pasibels, tuojau
atidarytų. Laimingi tarnai, kuriuos sugrįžęs šeimininkas ras budinčius. Iš
tiesų sakau jums: jis susijuos, susodins juos prie stalo ir, eidamas aplinkui,
patarnaus jiems. Jeigu jis sugrįžtų antrosios ar trečiosios nakties sargybos
metu ir rastų juos budinčius, laimingi jie! Įsidėmėkite: jei šeimininkas
žinotų, kurią valandą ateis vagis, neleistų jam įsilaužti į savo namus. Ir jūs
būkite pasirengę, nes Žmogaus Sūnus ateis, kai nesitikėsite".
MINTYS PAMĄSTYMUI
Švč.
M. Marijos Ėmimas į
dangų (Žolinė)
Marijos Ėmimo į dangų
šventė yra pati seniausia ir iškilmingiausia visame Marijos švenčių cikle.
Maldingumo Marijai pėdsakų rašytiniuose dokumentuose aptinkama nuo II a.
pabaigos. Jau VI a. ši šventė švęsta rugpjūčio 15-ąją tiek Jeruzalėje, tiek
Egipte. VII amžiuje ji paplinta graikų Bažnyčiose, o amžiaus pabaigoje -
Romoje. Nuo IX a. Marijos Ėmimo į dangų šventė tampa viena iškilmingiausių
apeigų Bizantijoje. XIII a. Vakarų Bažnyčioje maldingumą Marijai, be kita ko,
liudija ir tai, kad daugelis katedrų dedikuotos Švč. Mergelei. 1950 m.
popiežius Pijus XII šį tradicinį tikėjimą suformulavo kaip tikėjimo tiesą.
Vatikano II Susirinkimo konstitucijoje Lumen gentium sakoma: „Galiausiai
apsaugota, nepalytėta jokios prigimtinės kaltės dėmės, baigusi žemiškojo
gyvenimo kelią, Nekaltoji Mergelė buvo su kūnu ir siela paimta į dangaus garbę ir
Viešpaties išaukštinta kaip visatos Karalienė, kad taptų panašesnė į savo Sūnų,
viešpačių Viešpatį ir nuodėmės bei mirties nugalėtoją".
Anksčiau
ši šventė vadinta Marijos Užmigimu. Užmigimo sąvoka nurodo Marijos žemiškojo
gyvenimo tąsą vienybėje su Viešpačiu, nes apaštalas Paulius pirmąjame laiške
Tesalonikiečiams sako - "Dievas ir tuo, kurie užmigo, susivieniję su Jėzumi,
atsives kartu su juo. Ir taip visuomet pasiliksime kartu su Viešpačiu." (1Tes
4,13-14) Šiuolaikinis Ėmimo į dangų pavadinimas primena Viešpaties Jėzaus
Dangun žengimą. Marijos ėmimas į dangų reiškia Viešpaties veiksmą, kuriuo jis
priima savo Motiną ir dovanoja jai savo paties pelnytą pergalę prieš mirtį.
Ėmimas į dangų yra sąmoningas veiksmas, kurio metu Motina atsiduoda į Sūnaus
rankas, o jis ją priima į prisikėlimo šlovę. Dabar Viešpats pasiima ją pas
save. Jis priima tą, kuri angelo apreiškimo dieną priėmė jį leisdama jam
įsikūnyti. Nuo šiol Jėzaus mokiniams Marija yra ženklas siekti vienybės su
Viešpačiu Jėzumi Kristumi. Joje jie mato įgyvendintą tai, ką Dievas nori
įgyvendinti Bažnyčioje ir mumyse.
Šiandien
švenčiame pergalės dieną. Šią pergalę Jėzus laimėjo Velykų dieną, o šiandien į
ją įsilieja Jo Motina. Kaip ir per visas kitas Marijos šventes ji pasirodo
visiškoje vienybėje su savo Sūnumi, trokštanti ištikimai vykdyti Jėzaus Motinos
vaidmenį. Sekantys esame mes, kurie kviečiami gyventi vienybėje su Viešpačiu
Jėzumi Kristumi, Jame užmigti ir Jame prisikelti naujam, atnaujintam gyvenimui.
SKELBIMAI
-
Rugpjūčio
15 d., ketvirtadienį, bus švenčiami Žolinės atlaidai. Šv. Mišios bus švenčiamos
sekmadienio tvarka, taip pat ir vakare 18 val. Atlaidų sąlygos yra: dalyvauti
šv. Mišiose, priimti šv. Komuniją ir pasimelsti Šventojo Tėvo intencija, sukalbant
maldas „Tėve mūsų" ir Tikėjimo išpažinimą. Per visas tos dienos švenčiamas šv.
Mišias bus šventinami Jūsų atsinešti žolynai ir gėlės.
ŠVENTŲJŲ MINĖJIMAI
08.12 Šv. Joana Pranciška Šantalietė, vienuolė
08.13 Šv. Poncijonas, popiežius ir šv. Ipolitas,
kunigas, kankiniai
08.14 Šv. Maksimilijonas Marija Kolbė, kunigas,
kankinys
08.16 Šv. Steponas Vengras; šv. Rokas