2012
04 15 II Velykų sekmadienis (Atvelykis) metai B
EVANGELIJA Jn 20, 19 - 31
Tos pirmosios savaitės
dienos vakare, durims, kur buvo susirinkę mokiniai, dėl žydų baimės esant
užrakintoms, atėjo Jėzus, atsistojo viduryje ir tarė: „Ramybė jums!" Tai
pasakęs, jis parodė jiems rankas ir šoną. Mokiniai nudžiugo, išvydę Viešpatį. O
Jėzus vėl tarė: „Ramybė jums! Kaip mane siuntė Tėvas, taip ir aš jus siunčiu". Tai pasakęs, jis kvėpė į juos ir tarė: „Imkite Šventąją
Dvasią. Kam atleisite nuodėmes, tiems jos bus atleistos, o kam sulaikysite, -
sulaikytos". Vieno iš dvylikos - Tomo, vadinamo Dvyniu, - nebuvo su jais, kai
Jėzus buvo atėjęs. Taigi kiti mokiniai jam kalbėjo: „Mes matėme Viešpatį!" O
jis jiems pasakė: „Jeigu aš nepamatysiu jo rankose vinių dūrio ir neįleisiu
piršto į vinių vietą, ir jeigu ranka nepaliesiu jo šono - netikėsiu". Po
aštuonių dienų jo mokiniai vėl buvo kambaryje, ir Tomas su jais. Jėzus atėjo,
durims esant užrakintoms, atsistojo viduryje ir prabilo: „Ramybė jums!" Paskui
kreipėsi į Tomą: „Įleisk čia pirštą ir apžiūrėk mano rankas. Pakelk ranką ir
paliesk mano šoną; jau nebebūk netikintis - būk tikintis". Tomas sušuko: „Mano
Viešpats ir mano Dievas"! Jėzus jam ir sako: „Tu įtikėjai, nes pamatei. Palaiminti,
kurie tiki nematę!" Savo mokinių akivaizdoje Jėzus padarė dar daugel kitų
ženklų, kurie nesurašyti šitoje knygoje. O šitie yra surašyti, kad tikėtumėte,
jog Jėzus yra Mesijas, Dievo Sūnus, ir tikėdami turėtumėte gyvenimą per jo
vardą.
MINTYS PAMĄSTYMUI
Palaimintasis Jonas Paulius II
2000-ųjų balandžio 30 dieną, paskelbdamas seserį Faustiną Kovalską šventąja, šį
antrąjį Velykų sekmadienį pavadino Dievo gailestingumo sekmadieniu. Dieviškojo
gailestingumo ir gerumo yra turtingas šio sekmadienio Jono evangelijos
skaitinys. Prisikėlusysis
atneša žadėtą savo ramybę (Jn 14, 27). Jo ramybė ne ta, kurią duoda pasaulis:
ji teka iš jo artumo.
„Mes matėme Viešpatį!" -
džiūgaudami skelbia apaštalai, bet Tomas, kurio nebuvo tą vakarą, prigesina jų
euforiją ir netiki jų liudijimu. Tomo asmenyje nėra sunku atpažinti šių dienų
žmogų. Žmogus užvaldytas turėjimo, malonumo, vartojimo, negeba atrasti
autentiškos gyvenimo prasmės. Dievas
ne tiek paneigiamas, kiek ignoruojamas. Tačiau Tomas neužtrenkia durų,
neužsirakina savo pozicijoje, nepadeda taško vieną kartą ir visiems laikams,
manydamas, kad jau problema išspręsta: po aštuonių dienų jį randame kartu su
kitais apaštalais kambaryje.
Jis nori pamatyti, paliesti - taigi jis ieško. Po savaitės Jėzus vėl
pasirodo mokiniams. Pirmą kartą jis ėmėsi iniciatyvos parodyti jiems savo
rankas ir šoną. Dabar irgi kviečia Tomą įsitikinti tų pačių žaizdų dėka, kad
tai - jis. Tomo netikėjimas pasirodo esąs brangus bei naudingas, nes padeda
mums atsikratyti klaidingo Dievo suvokimo ir atrasti tikrąjį jo veidą - veidą
gailestingojo Dievo. Tomas gavo iš Viešpaties
ir perdavė kitiems tikėjimo dovaną, užgrūdintą Kristaus kančios ir mirties bei
sutvirtintą susitikimo su Prisikėlusiuoju. Tas tikėjimas buvo beveik miręs, bet
jį atgaivino prisilietimas prie Kristaus žaizdų. Būtent šios gailestingumo
žymės, kurias Kristus prisiėmė iš meilės žmonėms, padeda mums suprasti, kas yra
Dievas. Tai Dievas, kuris myli iki galo ir kuris prisiima mūsų žaizdas bei mūsų
skausmą.
SKELBIMAI
-
Balandžio
mėn. 21 d. šeštadienį, 18 val. šv. Mišias bažnyčioje, dalyvaujant A. Stulginskio
vidurinės mokyklos bendruomenei, aukos Kauno arkivyskupas metropolitas Sigitas
Tamkevičius. Po Mišių bus pasirašyta mokyklos ir Kauno arkivyskupijos kurijos
bendradarbiavimo sutartis, po to, parapijos salėje, moksleiviai parodys
vaidinimą skirtą Palaimintajam Jonui Pauliui II-jam.
-
Balandžio
27- 29 dienomis kviečiu dalyvauti Gerojo Ganytojo atlaiduose ir festivalio
Dainavų Dainava šventėje, kuri bus pravedama Dainavos parke šalia bažnyčios.
-
Kviečiame
iki gegužės 1 d. dirbančiuosius apsilankyti parapijos raštinėje, kur parapijos
darbuotojas užpildys prašymą mokesčių inspekcijai dėl 2 % gyventojų pajamų
mokesčio skyrimo baigiamai statyti bažnyčiai.